Translate

sobota, 14 września 2013

Murzynek idealny o waniliowym smaku.

Takiego murzynka próbowałam zrobić bardzo długo,wyszedł mi właściwie przypadkowo.Przepis podstawowy był na opakowaniu proszku do pieczenia i jak każdy murzynek pieczony do tej pory
nie spełniał warunków co do mojego ideału,więc go zmodyfikowałam a konkretnie odjęłam 1szklankę maki, dodałam wanilię.Ciasto wyszło idealne ,choć jest nie duże, ale na taki fajny deserek do kawy jest super.
przepis własny
  • Składniki:
  • 1 szklanka mąki
  • 150gr masła 
  • 4 łyżki kakao
  • 4-5 łyżek cukru (w zależności od tego jak bardzo lubimy ciasto słodkie lub mniej słodkie)
  • 1 cukier waniliowy
  • 3 jajka 
  • 2 łyżki mleka
  • 1/2 paczki proszku do pieczenia
  • olejek waniliowy
  • cukier  puder do dekoracji


Do garnuszka wkładamy masło,wsypujemy cukier i cukier waniliowy dodajemy mleko i to wszystko stawiamy na małym gazie aż do momentu połączenia składników, od czasu do czasu mieszamy.
Studzimy masę (nie musi być całkiem zimna),rozdzielamy żółtka od białek ,białka ubijamy na sztywno,żółtka lądują od razu w masie, mieszamy ręcznie w moim wykonaniu jest to trzepaczka stopniowo dodajemy mąkę
z proszkiem ,na koniec dodajemy białka delikatnie rozprowadzając, wlewamy jeszcze olejek.
Pieczemy 40minut w 180st .W małej foremce o średnicy do 20 cm.
Ostudzone posypujemy cukrem pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz