Translate

czwartek, 10 października 2013

Kapusta "parzybroda"


Realizuje moje zaproszenie z przedwczoraj na to fajne danie,dałam radę dopiero dzisiaj z braku czasu .Ale już jestem i przedstawiam kapustę w roli głównej.Danie jest ciekawe w smaku, nie jest drogie i jest łatwe w wykonaniu, u mnie jak najbardziej się przyjęło.Z podanych składników dosyć dużo tego wychodzi, my jedliśmy na obiad w trzy osoby przez dwa dni.
przepis z "kuchni polskiej"
świat książki
Składniki:
1kg kapusty
0,5kg ziemniaków
200gr boczku wędzonego
łyżeczka kminku
1 łyżka soku z cytryny
2 łyżki mąki
sól i pieprz
 
Kapustę opłukać, oczyścić ze zwiędłych liści, pokroić w kostkę. Zalać wodą i gotować bez przykrycia. Gdy będzie prawie miękka wrzucić ziemniaki pokrojone w kostkę.Boczek pokroić w kostkę, wytopić tłuszcz na patelni. Wsypać mąkę rozprowadzić w tłuszczu, wlać trzy łyżki zimnej wody, rozmieszać.Zasmażkę wraz ze skwarkami dodać do kapusty i ziemniaków. Doprawić solą i pieprzem, zakwasić sokiem z cytryny, dosypać kminku.Kapustę parzybrodę podawać można jako danie samodzielne lub np.do duszonych żeberek.Ja podawałam też z se smażoną kiełbaską, zdjęcie poniżej.Smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz