Translate

środa, 6 listopada 2013

Krakersy cebulowe


Jak już wspominałam moje łasuchy zjadają każdą ilość łakoci czy to słodkie czy słone. Ja natomiast staram się zrobić wszystko żeby zjadali jak  najmniej barwników, konserwantów, glutaminianu sodu, utwardzonych tłuszczów itd. Pomysł na krakersy domowej roboty gości u nas od kilku lat tym razem zrobiłam cebulowe zawsze kombinuje żeby wyszły jak najcieńsze ale one wyrastają, wracając do smaków proponuję spróbować zrobić np.z czosnkiem, z serem, z makiem.To jest naprawdę smaczna i nie szkodliwa przekąska.

przepis własny
Składniki:
250gr mąki
15gr drożdży
1 łyżka śmietany kwaśnej
sól
125gr masła
2 żółtka
do dzisiejszej wersji cebula

Do mąki wsypać starte na tarce drożdże, wrzucić żółtka i masło i zarobić ciasto z dodatkiem śmietany.Piec na złoty kolor w 180st C.
Do dzisiejszej wersji kroimy cebulkę w kostkę i mocno prażymy na patelni. Kształty można wykonywać różne, moje dzisiejsze krakersy wycinałam foremką okrągłą karbowaną, wykrajam je od razu  na papierze do pieczenia, najczęściej po prostu nożem na prostokąty.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz